29 dec 2016

Puzzelen met plaatsnamen in Nederland

Uit de oude doos: Lees de zin en vul op de stippellijn de juiste plaatsnaam in. Ideale manier om met kinderen plaatsnamen te leren/herinneren...

1. Het is gezellig om met nonnen te schaken, maar het is spannender als ik met …
2. De burgemeester zou een oom planten, maar het gat liet hij door zijn …
3. Ik probeerde de kromme haak terug te buigen en nu breekt hij. Jammer ik had hem …
4. Er is een varken te water geraakt. Ik denk dat ik de eigenaar nu naar zijn …
5. Hij bleef zonder bericht weg. Ik was er ook niet, maar ik had een …

6. Mijn broer luistert graag nar gezang van krekels, maar ik hoor liever …
7. Nadat de dief de juwelen gestolen had, rende de juwelier de straat op en riep …
8. Zijn al die draden precies even lang? Ik weet het niet, ik heb er pas …
9. Het is bekend dat hij slecht een bal kan vangen, maar nu scheelde het weinig of hij …
10. Ze hadden El niet uitgenodigd, maar denk je dat het …
11. Na die hevige vechtpartij in de herberg vond de waardin bij thuiskomst een …
12. Toen de klei op was, kon men gelukkig nog een tijd met …
13. Een koekoek vroeg zich af, waar zal ik mijn …
14. Piet Lut weet altijd alles. Ga dus bij moeilijkheden steeds bij …
15. Als ik bij hem niet slaag, kan ik altijd nog bij …
16. Zo’n klein beetje hout voor zoveel geld? Ik wed dat ik daarvoor een heel …
17. De meeste herten lagen rustig in het gras. Ik zag maar één …
18. Ik vind de sluis van Antwerpen mooier dan de …
19. Monniken bidden, ridders vechten. Het is rustiger in een monnikenkapel dan in een …
20. Anna trouwde kasteelheer Hugo. Het hele hof was het er mee eens, want Anna was …
21. Ze hoeft slechts even in de zon te zitten en …
22. Ik houd slechts van zomers, vandaar dat ik voor de …
23. Ik schaak slecht, maar ik weet dat ik nog …
24. Toen het jongetje uit het kolenhok kwam, zei moeder: “Kind wat zie je …”
25. Het fruit is op. Ik denk dat ik maar eens om …
26. Ik brostel mijn haar toch ook niet met een potlood. Denk je dan dat ik met mijn …
27. Met z’n zessen in een MINI gaat nog, maar je kunt er geen …
28. Ik vertrouw die jonge tandarts nog niet zo. Ik denk dat ik nog naar de …
29. Weg met die suikerpot. Ik hoef mijn thee niet …
30. Een spar als kerstboom is mij te duur. Ik denk dat ik het bij een …
31. De buurvrouw van Els zei tegen haar man: “Ik ben bang dat jij van …”
32. Het dooit nu al een week, maar bij Amsterdam is de sneeuw nog maar …
33. Mijn kleed is versleten. Ik denk dat ik een …
34. De spar stond in de mist, maar de boswachter zag de …
35. De burgemeester van Ameland ging op bezoek bij de …
36. “Jij gaat dienst doen op de sluizen”, zei de directeur. “Ja, maar”, zei de man, “ik …
37. Een zak meel per uur wil zeggen dat ik er per dag …
38. Een schipper zei: “Als de Maas te laag staat, denk ik dat ik naar de …”
39. Bij nood moet de kapitein de bel op het …
40. Een … is beter dan een vuil kanaal.
41. “Oei”, dacht de nudist, “als die wesp maar niet mijn …"
42. De babyuitzet was al verkocht. Dus had het nakomertje geen …
43. De melk is niet bedorven, maar wel een beetje …
44. Het hoofd van de gladheidsbestrijdingsdienst zei: “Ik kan niet overal strooien, omdat ik
met een tekort aan … “
45. Is dat de koningin? Ja hoor, …
46. Als mijn fiets kapot is, …
47. De kar zakte door zijn …
48. In de Drentse bossen werkt men nog met …
49. Waarom wilde je die haak rechtbuigen? Nou, ik hoef zo’n …
50. Weet jij wat je chef verdient? Nee, hij praat nooit …

---------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten