1 jul 2021

Wenskaart borduren

Truttig! Doe ik niet aan! Kaarten maken is voor bejaarden die zich vervelen! En die zijn dan een jaartje bezig met borduren van een kaart! Mij niet gezien!

Tja, en dan toch overstag gaan, hé? Onze lieverd gaat trouwen dus dan wil je zeker wat leuks doen. Nou ja, "gaat", dit was al in 2016, hoor 😊. 

Dus op Pinterest ff zoeken naar "DIY wenskaart maken trouwerij" (waarbij DIY staat voor Do It Yourself, oftewel, doe het zelf!) en dan kom je op allerlei zeer ingewikkelde opties... en dit. 

Toen ik toch mijn oudbollige gevoelens maar overboord had gegooid (uit het huwelijksbootje in dit geval😂), was ik stiekem toch wel nieuwsgierig hoe het eruit zou zien, hoe lang ik er mee bezig zou zijn en vooral hoe leuk ik het zou vinden.

Zo gezegd, zo gedaan. De tekening maken was vrij eenvoudig. Maar let op: de streepjes moesten natuurlijk wel door elkaar heen lopen, niet alleen symbolisch mooi zo twee harten in elkaar, maar ook... 

... moest er uiteraard wel een beetje een uitdaging in zitten, hé? Want van een simpel werkje zijn we niet gediend, al is het ook nog eens de eerste keer dat ik iets doe. Want ik zeg altijd: 

Als een ander het kan, dan kan ik het ook, al doe ik er 10 keer langer over (en daar zit ik dan weer niet mee... hihihi)

Al met al heb ik er een uurtje of 2 over gedaan met tekenen, gaatjes prikken en borduren. Hieronder zie je een gifje van het hele proces (let op: 2x zie je ook de achterzijde voorbij komen):


Conclusie:

Het effect vond en vind ik absoluut niet oudbollig, en vooral hou ik van het persoonlijke tintje: niet alleen de twee voorletters, maar ook de kleur paars...

En ondanks dat ik het eigenlijk nooit meer gedaan heb, denk ik, nu ik dit weer zo zie, dat ik dit toch ook maar eens vaker ga doen. Misschien de volgende keer ff wat meer 'spelen' met de schaduwen... Al vind ik dit voor zo'n eerste keer niet verkeerd... toch?

En weet je dat je dit ook mooi op hout kunt doen? Jajaja... je kunt er dan doorheen boren, jawel, maar je kunt er ook spijkertjes inzetten en de touwtjes daar omheen spannen. Misschien ga ik dat nog wel een keertje doen. Maar niet om op te sturen, hé? Want dan wordt het een beetje duur... 👎


(zie hier voor meer borduurwerk in mijn blog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten