7 jul 2021

Gordijnkwast DIY


SSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTT  !!!!
 😏

(niet zo hard, joh! dit hoeft niet iedereen te weten, toch??)




 (wil jij het wel weten? wees dan lief en lees gauw verder!)

Ik heb namelijk altijd al zoiets willen hebben. Gewoon zomaar. Omdat ik dit mega stoer vind. En het  tegelijkertijd ook iets klassieks heeft. En... niet minder belangrijk: su...per.... praktisch! En sommigen zijn echt mega duur. Deze? Nee... dat zou je wel willen weten, hé?


Hahaha... Nou, niet zo duur, hoor. Want wat vind jij van deze zelfgemaakte superformiweldigeindefantakolosachtige (voor de niet-Marry-Poppins fans eventjes de vertaling: supercalifragilisticexpialidocious 😄) gordijnkwast? 


Gaaf is die, hé?


En terwijl je de foto's van de making-of bekijkt (want echt, dit is mega simpel met dit materiaal!), nog even voor de liefhebbers van de Nederlandse taal klein een testje met 4 spreekwoorden... Kijk maar of je die weet... (antwoorden staan onderin)





1. Dat is een rare kwast. (eh... dit gaat niet over mijn gordijnkwast, hoor!!)









2. Dat heeft hij aan zijn kwast. (een gordijn? een stuk touw? verf???)






3. Voor een harde kwast is een harde beitel nodig. (ja hoor... probeer jij maar eens te verven met een beitel... of begrijp ik dit niet goed?)







4. Dat heeft een kwastje nodig. (ja mijn gordijn dus, dûhû👍)






Ja hoor! Wist je er echt meer dan 2? Dan ben je beter dan ik... (ik is halve allochtoon, hé?! 🙈) En daarom gebruik ik nou de "Nederlandse Spreekwoordenboek" met de 10.000 spreekwoorden van Nel Walters. Die Nel toch! Wat een klus om zoiets samen te stellen, hé?



VROEGER...

Vroeger ging ik wel eens logeren bij mijn opa en oma. Een van de dingen die we toen deden is alle spreekwoorden en gezegdes opschrijven, waarbij de spreekwoorden iets anders betekenen als je het letterlijk interpreteert en gezegdes meer een iets andere vorm van zeggen is (leg ik dit zo goed uit?). Ik had toen zo'n heel klein papierblokje gekregen met allemaal hokjes. Niks geparfumeerd of met mooie plaatjes of zo. Gewoon een klein blokje met papiertjes. En er zaten notabene ook nog gaatjes in ook. Man man man... Wat wisten we er toen veel op te noemen, zeg! En soms moesten we er ook vreselijk om lachen. Nee, mijn oma, díé wist er echt heel veel. Mijn opa denk ik ook wel, maar die zei nooit zo veel... Snifff... Ik mis ze beide, hoor. Mijn opa én mijn oma. Vooral omdat ik na het overlijden van mijn oma ontdekte dat ik toch wel een en ander hetzelfde had als zij. En tja... nu kan ik daar niet meer over praten... Het leven gaat gewoon door, hé? 😔



Nou, nou... wat zo'n gordijnkwast allemaal niet naar boven kan halen, hé? Afijn. Ik zal snel nog even de antwoorden voor je opschrijven... Niet spieken, hoor! Eerst zelf proberen!! (niet dat ik dat gedaan heb, maar ik moet het gewoon netjes voor jou overschrijven, hé? 😊)

1. Dat is een merkwaardig persoon
2. Hij is de schuldige
3. Kinderen die erg ongehoorzaam zijn, moeten streng worden aangepakt
4. Dat is helemaal verveloos



DOOF...

En dan nog ff dit: je denkt natuurlijk dat een doventolk iets heel ingewikkelds gaat doen over een knoop (het woord "kwast" stond er helaas niet bij), maar niets is minder waar: gewoon de T-handvorm en dan tegen jezelf aan tikken... Kijk maar op dit filmpje! Succes!



(DIY = Do It Yourself = dop je eigen boontjes 😂!)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten