4 jul 2021

TomTom-tasje haken

Een paar jaar terug... TomTom gekocht. Niet dat dat voor onze vakantie veel uitmaakte, want, vraag me niet hóé, maar we verdwalen altijd wel een keertje. 

Voordeel: je komt op de prachtigste plekken: ineens zit je midden in een bos waar wilde geitjes over de weg lopen, of... je komt op de D-wegen in Frankrijk die je normaliter zou ontwijken (want ja, wij Hollanders willen gewoon door kunnen rijden), om te ontdekken dat deze wegen fantastisch zijn om op te rijden (vooral omdat al die andere Hollanders op die andere wegen zitten, natuurlijk 😂). Mijn man en ik kunnen gelukkig goed kaartlezen, dus konden we na veel speurwerk, toch ontdekken waar we zaten. Niet dat dat veel uitmaakte, want als je in "the middle of nowhere" zit, dan heb je er weinig aan om dat te weten...🙈 (voor meer vakantietips, klik dan hierop)

Afijn. Maar... hoe bewaar je dat wonderbaarlijke apparaatje nou zonder te beschadigen? 



Haken


Je raad het al: gezien ik toen in een haakfurie zat, werd er een tasje...

...gehaakt! 






Uitdaging 1: twee compartimenten

En ja, daar kom ik weer met mijn uitdagingen: er moesten natuurlijk wel minimaal 2 compartimentjes in zitten, hè?

Dat kun je bijvoorbeeld doen door, als je het lapje haakt (dus voor- en achterzijde), dat je dan op de plek waar je de compartimentjes wilt afsluiten, alleen in het voorste lusje haakt zodat er dan aan de binnenzijde, 2x een rijtje lusjes overblijft.

Al vraag ik mij sterk af of ik toen die handigheid al beheerste. Het kan zomaar zijn dat ik gewoon steeds van beide zijdes steeds het eerste beste lusje pakte en daar steeds vasten in gehaakt heb. Het lijkt wel alsof ik dat inderdaad gedaan heb als ik hier naar de foto kijk. Wat denk jij? Heb jij nog een andere tip voor de lezers om dit te doen? Reageer dan op deze blog door eronder je tips achter te laten!


Uitdaging 2: bobbeltjes

En alsof het maken van compartimentjes al niet genoeg uitdaging was... alleen met de vasten-steek haken? 

Never...!! 

Maar kijk eens hoe schattig de bubbeltjes zijn geworden aan de voorzijde? 

Volgens mij heb ik die gemaakt door meerdere stokjes (of zelfs dubbelstokjes) in 1 lusje te haken - onafgemaakte weliswaar, zodat je ze daarna in 1x aan elkaar kunt haken en je dus weer 1 lusje overhoudt zodat het aantal steken in je lapje nog steeds gelijk blijft...




Uitdaging 3: een rits

Verder heb ik geen idee meer hoe ik aan deze rits kwam, maar mijzelf kennende heb ik die wel uit een oud toilettasje of zo gehaald... hihihi... 





Goedkoop

Kortom: jij betaalt 20€ voor een bewaartasje, en die van mij zal de 2€ nog niet halen. Tenzij... je de arbeidstijd natuurlijk meetelt, hé? 😉

Op dit beschermlapje voor het schermpje van de TomTom zie je
mooi die bobbeltjes. Maar het is véél te klein geworden
 omdat de bobbeltjes je lapje behoorlijk doet krimpen.
Hou je daar rekening mee?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten