9 jun 2021

Nijntje voor Esmee

 

Omdat ik al een hele tijd niet echt op deze blog heb gezeten maar ondertussen heel veel heb gemaakt dat ik je graag zou willen laten zien, ben ik vol goede moed opnieuw aan de slag gegaan. Met als erewerkje dit super schattige kleine kussentje voor mijn vriendinnetje Esmee...

Ergens rond 2013 heb ik een standaardpakketje gekocht omdat ik het borduren weer eens op wilde pakken. Toen ik bezig was, bedacht ik me dat ik dit wel super leuk zou vinden om bij de geboorte van Esmeetje te willen geven. 

En... ooooooo... wat was ze een schattig meisje! Ik was gelijk verliefd. Snel, 1 dag voor we op vakantie gingen nog ff op de valreep 45 minuten heen en 45 weer terug om haar te kunnen zien in het ziekenhuis. 

Op vakantie heb ik uiteindelijk het borduurwerkje afgekregen (ik weet nog wel dat ik erg ongeduldig werd van de witte delen van t koppie van Nijntje...). Thuis nog ff een kussentje ervan gemaakt en voilà... 

Mooi is die, hé? En weet je? In gebarentaal is het gebaar voor Nijntje: 2 wijsvingers in een kruisje. Je raad het al: het zo kenmerkend neusje van dit poppetje van Dick Bruna... Grappig, toch? 




Nou, nu, ongeveer 6 jaar later, staat het nog steeds in haar kamertje. Esmee... maak jij nog ff een leuke foto van het kussentje voor op deze blogpost?? 

(ondertussen heeft Esmee een paar leuke foto's gestuurd vanuit haar kamertje: ze wijs Nijntje zelf aan - zie fotocompilatie hiernaast)


Hieronder nog ff een filmpje van de making-of...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten