14 jun 2021

Naaldenboekje

Eind 2015 wilde ik eens wat meer ervaring opdoen met naaien. Dan moet je natuurlijk met iets kleins beginnen, nietwaar? Bijvoorbeeld dit, wat ik noem: naaldenboekje. Gewoon een kant-en-en-klaar naaipakketje bij de Action. Eenvoudig, niet te duur en geen gedoe met lapjes kopen...

Zo gezegd, zo gedaan. En toen had ik dit naaldenboekje af en kon ik eindelijk mijn losse naalden, niet alleen opbergen, maar ook nog eens sorteren. Nou, daar wordt een mens zoals ik héééééél gelukkig van. 


(in ieder geval veel gelukkiger dan van die naald die ik gister in mijn arm kreeg tegen Covid19*...)

... hier kun je ook mijn andere naaiwerkjes zien...




BESCHRIJVING NAALDENMAPJE:

"Knip van de groene en rode print elk een rechthoek van 7,5 x 14,5 cm en knip van de quiltvulling twee rechthoeken van 7 x 14 cm. 

Knip 6 cm lint af, vorm een lusje en naai het aan de voorzijde van het mapje vast.

Leg het groene en rode rechthoekje op elkaar en naai rondom vast maar laat een paar centimeter open om te keren. Keer en pers de naden plat en stik het mapje daarna rondom door.

Leg de rechthoeken van de vulling op de binnenkant van het mapje en stik alle drie delen in het midden aan elkaar vast. Zet een knoopje aan."

 


(hieronder zie je de werkbeschrijving (arbeitsbeschreibung / réalisation / instructions) die in het pakketje zat, voor zowel een naaldenmapje alsook voor een naai-etui die ik niet gemaakt heb - dit komt uit het gekochte naaipakketje zat van de Action, van het merk MADE BY ME)






* tip van de verpleegkundige: laat je linkerarm (als je rechts bent) slap naar beneden hangen en ontspan die volledig. Ik had niet eens in de gaten dat ze klaar was (ik dacht dat ze nog aan het 'kneden' was om het te laten ontspannen) tot ze het watje erop hield en dat prikte... hihihi... (ik neem aan dat ze deze naalden niet in een naaldenboekje bewaren... waarschijnlijk omdat ze toch wel ietsje te groot zijn... hihihi...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten