18 jun 2021

Bamboe plankje & gehaakte tompouce (en koekjes voor buurtjes)

Ja, hoor... daar is die weer: de HEMA-tompouce die ik al eerder had gemaakt! Maar nu hier en daar iets aangepast, maar dat vertel ik zo. En daarbij een snijplankje in bamboe... zelf gebrand...

Een weekje geleden heb ik dit super leuke setje gemaakt. Ik zat al tijden te peinzen over wat ik Daniela zou geven voor haar verjaardag. Zij bakt namelijk hele creatieve dingen voor anderen en is daarbij bezig haar eigen bedrijfje op te starten (zie linken onderin)... 

Bovendien heeft zij een weekje eerder onwijs leuke koekjes voor mijn verjaardag gebakken die ik aan mijn buurvrouwen heb mogen uitdelen. Mijn idee was...

... toen ik Daniela opbelde, om een vlaai in stukjes te snijden en die stukjes leuk in te pakken met een kaartje eraan en dan de hele dag ervoor uittrekken om die bij mijn buurvrouwen langs te brengen en daarbij eens gezellig een praatje te maken, om mijn buren wat beter te leren kennen. Dit leek mij namelijk véééél leuker dan een saai verjaardagsfeest! Bovendien zo ook nog eens corona-proof... hihihi

Dus, zo gezegd, zo gedaan: ik haakte 20 hartjes en heb de rondjes op de computer gemaakt met ook haar logo en 3 taarten die ze in de loop van tijd gemaakt had. Wat ik niet wist, was dat Daniela zoiets onwijs leuks voor me zou maken. Dit was echt super gaaf om uit te delen, dat snap je wel!






En nu snap je wel dat ik het super leuk vond om ook eens iets voor haar verjaardag te maken, hé?

Maar ja.. dilemma... dilemma... dilemma...

Behalve dat ik echt geen keukenprinses ben (ondanks mijn blogposts over koken en bakken) kan ik hier absoluut niet tegenop!!

Dus... moest ik iets verzinnen waar zij zelf geen kaas van gegeten had... En voilà: een snijplankje met haar eigen logo erin gebrand. En daarbij, hoe kan het ook anders... een eigengehaakt gebakje. 😋


Wel ff een klusje...

Nou, ik kan je wel zeggen dat ze erg positief verrast was met dit kadootje. Gelukkig maar, want niet alleen dat plankje had ff wat extra werk gegeven doordat het branden door het papier heen (zie bijv bij het draaibord) niet echt goed was gelukt (dat kun je zien in de GIF hieronder) en ik dus veel op 't oog moest na'tekenen' met de brander, maar ook was de tompouce (mn de gele banketbakkersroom) geen gezicht nadat het heel wat gefrutsel en tijd had gekost om alle delen goed aan elkaar te maken... 😡😡😡 

Maar... het is gelukt. Ik heb wel ff wat creatieve oplossingen uit mijn trukendoos moeten halen omdat ik nog maar weinig gele garen had, maar... deze is in mijn optiek nog mooier geworden dan die eerste. Wat ik heb gedaan is gewoon een lapje gehaakt van het garen, die dichtgenaaid en opgevuld met fiberfill. Briljant, al zeg ik het zelf. Nooit meer die nare dunne strookjes haken... Ben alleen vergeten het aantal toeren te tellen, dus... binnenkort verplicht nog een keertje haken... Hihihi... 

De paar kleine aanpassingen die ik ook in het patroontje heb gedaan, kun je lezen als reactie bij mijn eerste tompouce...

Hieronder nog ff een making-of (GIF) van zowel het plankje en de tompouce (incl het mislukte gele deel), alsook van de koekjes voor de buurtjes:


2 opmerkingen: