19 jan 2019

Roze tintjes in de huiskamer

Kijk eens hoe gezellig deze roze Januari-tintjes zijn? En dan nog een tweetal kussentjes zonder de kamer tè roze te maken en manlief niet meer thuis durft te komen. En zie je ook hoe mooi onze lieve Milly erbij past?

Nou ja, de volgorde was eventjes anders: eerst een super mooie kaars gekocht, toen die in een schaaltje met wat decoratiezand en wat reukloze potpourri gezet, even wat roze onderzettertjes gehaakt (patroontje), toen nog even eentje met een Tunische steek gehaakt en pas daarna zag ik dat de kussentjes een beetje saai waren.


Gauw een lapje oud-roze op de markt gekocht en hopla... op t handje ff een hoesje genaaid.

De vorige keer had ik oranje kussenhoesjes had genaaid (nou ja, zeg: die staan niet eens op mn blog!??). Toen zat ik echter enorm te prutsen met de drukknopjes (veel en precies werk terwijl ze steeds open bleven gaan).

Nu dacht ik bij mezelf: dat moet toch eenvoudiger kunnen? Waarom niet gewoon met een langere flap die je er zo onder schuift? Met dit ietwat elastisch stofje moest dat wel blijven zitten, leek mij...

Vervolgens ga ik deze hoes keurig binnenstebuiten naaien, naai ik die zoom verkeerd... Nou ja, geen mens die weet dat het niet de bedoeling was dat die zoom er omheen zou slaan ipv netjes aan de achterzijde... De tweede heb ik maar precies hetzelfde gemaakt...

Maar... eh... nu weet jij het wel, hè? Dus niet verklappen, hoor! Ssssttttt....

P.S. Ik haak het liefst vanuit zo'n glazen potje: die zet ik links van me op de grond - het haakgaren moet dan wel uit het binnenste van het bolletje haakgaren komen... Hier lees je meer tips voor het bewaren van haakgaren...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten