16 jan 2017

Het lukte maar niet om de laptop (Windows 7 met Office 2010) te updaten

Na maanden proberen eindelijk gelukt. Joepie!! 

Ik heb in die tijd veel tips geprobeerd: andere wifi, via kabel, niet op dinsdag (dan doet Microsoft zijn automatische updates), 's nachts aan laten staan en laten zoeken naar updates, schijfcontrole, defragmenteren enz enz.


Dit werkt enorm op je frustraties...Tot ik gisteren een tip op internet tegenkwam.De truc is om de updates van een halfjaar terug eerst uit het geheugen halen en pas daarna opnieuw naar updates te laten zoeken. Hoe?


Updates zoeken
1. Ga naar Windows Update (start/configuratiescherm/Systeem en Beveiliging/Windows Update)

2. Kies voor de optie "niet naar updates zoeken"

3. Start de computer opnieuw op. Nu is het update-geheugen leeg.

4. Ga opnieuw naar Windows Update.

5. Kies de gewenste optie (ik kies zelf voor "wel zoeken maar zelf bepalen om te downloaden" omdat ik in geen geval zomaar ongevraagd Windows 10 met al z'n kinderziektes wil)

6. Start de computer weer opnieuw op, ook al gaat die zoeken naar updates.
7. Ga opnieuw naar Windows Update.

8. Klik op "updates zoeken". Door de optie die ik bij 5 beschreef, krijg ik daarna een melding om de gewenste updates te kiezen die ik wil downloaden en installeren.



Windows 10 ongewenst
In principe vink ik altijd alles aan, behalve wat met Windows 10 te maken heeft en dat valt onder de productcode KB3035583. Die verberg ik, dus na een paar maal irritant toch terugkomen in mijn lijstje van opties, blijft die nu wel weg maar ik controleer altijd wel even.


Geschiedenis van updates
Als je deze optie aanklikt kun je zien welke updates er geïnstalleerd zijn en wat mislukt is. Heb je per ongeluk toch Windows 10 erop, dan kun je deze download eenvoudig ongedaan maken.


Apple, Mac...
Ondanks alles vind ik een apple nog steeds veel omslachtiger. Toch wel leuk dat apple nu ook Windows ondersteunt... 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten