13 okt 2018

Herfst in aantocht

In aantocht... ja want vandaag wordt het in sommige delen van het land wel 27 graden! Gerrit Hiemstra zei gister dat het 's nachts 16 graden zou worden, wat normaal een temperatuur is van overdag rond deze tijd 😜...

Nou, ik laat me niet van de wijs brengen en ga stug door met het "normale". Zo heb ik vandaag mijn herfstdoosjes maar weer eens uitgepakt.

Even kijken... oranje tafelloper, oranje en bruine kussensloopjes voor op de bank, oranje linzen, de herfstkrans voor op de deur, paddenstoeltjes, zelfgeraapte / zelfgehaakte / zelfgekochte eikeltjes en wat plastic pompoenen. Die laatste verstop ik zo her en der onder de plantjes. Lekker geheimzinnig...

Ik heb ooit een echte pompoen gekocht. Leuk hoor... voor zo lang het duurt 😒, want hij werd steeds droger en steeds kleiner, tot die bijna vanzelf de prullenbak inliep. Zónde van mijn geld.

Dus ik doe milieubewust en haal jaar in jaar uit mn plastic pompoenen weer van zolder. Heb daarnaast ook een rechte vaas gevuld met herfstdingetjes... Super makkelijk en staat wel grappig...

Afijn, mijn creatieve herfststukje van dit jaar zie je op de foto... En klik hierop voor al mijn andere blogposts over de herfst...

De schors heb ik een paar weken geleden op de kop getikt en in een donker hoekje laten drogen, evenals de dennenappels en eikeltjes...  Nu gezellig met de linzen op een bordje gelegd. En verfraaid met wat zelfgehaakte herfstblaadjes (origineel patroon is van Linda Permann - let op: vertaald patroon is een download!) en eikeltjes (vertaling en eigen alternatief volgen nog)...

En nu maar hopen dat Milly, onze lieve (maar zeer nieuwsgierige) poes er vanaf blijft... (ach... ze ligt alweer lekker te slapen, die schat!)


**********************

PS. En als je "Judy Corner" opzoekt op Pinterest (met een gehaakte frau Antje als profielfoto), dan zie je dat ik gisteren een nieuw bord heb aangemaakt met foto's van paddenstoelen, zwammen enz. Maar... wel alleen waar een naam bij staat... Echt zooooo schitterend!!! Je kunt gerust mijn Pinterestbord volgen, hoor! Ik ga er misschien steeds een zelf uitwerken in mijn blog... who knows...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten