16 nov 2018

Puzzel Jan van Haasteren

Tadááá weer eentje af. Gaaf hè? Wat ik vooral zo heerlijk vind aan deze puzzels is dat de stukjes gewoon passen. Dus geen gepeuter (bah!!) of stukjes die op heel veel plaatsen passen, want dat is helemaal een verschrikking... Ook leuk vind ik dat nagenoeg alle stukjes anders zijn, en dat er heel veel in te beleven valt. Deze keer een Boerderij bezoek... Nou, je zal daar toch wonen zeg 😝...


Een paar jaar terug mocht ik van een lieve buurvrouw een paar puzzels lenen. Ik moest een nacht wakker blijven voor een slaapscan de volgende dag. Ik heb toen de nacht opgedeeld in blokken en heb vooral zitten puzzelen. Om dit vol te kunnen houden heb ik 2 mensen gehad die elkaar aflosten en meepuzzelden. Super belangrijk zijn zulke mensen op zo'n moment! Nou, zoals je ziet, ben ik geen nachtbraker. Met Oud & Nieuw ben ik ook niet zo heel erg gezellig... hihi...

Wist je trouwens dat Jan van Haasteren al mega veel puzzels heeft getekend voor Jumbo? En dat die wereldwijd gelegd worden? Wist je dat de eerste in 1983 uitkwam n.a.v. de Olympische Spelen? En dat Jumbo eerst niet eens interesse in zijn werk had maar reageerde op een komische poster die voor Heineken getekend was maar uitgegeven door een Zweed bedrijf omdat bij Heineken eventjes geen geld meer was? Wist je ook dat er een nieuwe puzzel klaarligt over Wildkamperen en dat die op 1 januari 2019 uitkomt? Afijn. Meer over Jan van Haasteren en zijn puzzels kun je op deze link lezen.

En weet je? Als je er een paar gemaakt hebt, dan is het ook lachen zodra je een nieuwe doos in handen krijgt. Heel veel dingen komen ook in andere puzzels terug. Zoek deze maar in de foto: de haaievin, de klimmende kattenklauwtjes, de race-slak, de nieuwsgierige handjes en oogjes, de kunstklapper, een kreeft, tandpastatube met tandenborstel, sinterklaas en zwarte piet, een losse bril en, zoals iemand laatst zei: dikke Bertha met dat zwarte haar (nou, ik zie heel veel Dikke Bertha's, hoor... hihihi...). Maar vooral is het, naast veel... heeeeel veel wat fout gaat of dreigt te gaan, erg genieten van de komische tafereeltjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten