1 nov 2019

Wherever life plants you, bloom with grace


Je koopt een eenvoudig bamboe snijplankje en kijk eens...?

Dit heb ik onlangs afgerond voor de verjaardag van Miranda. Ik moest er expliciet bij zeggen dat ik het zelf had gemaakt... hihihi... Een groter compliment is er bijna niet. Gaaf toch?

De Gotische letters heb ik van mijn cursus kalligraferen. Eigenlijk zou ik daar wat vaker mee moeten werken wat het effect is, al zeg ik het zelf: heel mooi.



Echt niet dat ik lang mee bezig was met die twee letters, hoor. Al moet ik wel eerlijk zijn: het was wel ff zoeken naar de juiste puntje voor de houtbrander (waarbij je iedere keer het houtbrandertje moet laten afkoelen en met de nieuwe punt weer heet laten worden). Dat was nog waar de meeste tijd in ging zitten. Vanwege dat steeds laten afkoelen dan, hé?

Maar het resultaat is dan wel groot, vind je niet? Jan noemde het zelfs... eh... ambachtelijk...



De bloem had ik al van vorige projecten dus die kon ik zo overtrekken op bakpapier (volgende keer overtrekpapier eens proberen, want dat gekrul... grrrrr...)

De spreuk hebben we samen op Pinterest opgezocht na heel wat andere spreuken de revue te hebben laten passeren... Want daar gaat het in het leven vaak om, hé: waar je in het leven ook terecht komt, bloei met gratie, oftewel: maak altijd iets moois van de situatie waarin je je bevindt. Tenminste... zo heb ik de tekst uitgelegd... Misschien lees jij er iets heel anders in. Laat het me dan weten en reageer hieronder (als dat niet lukt, kun je hier lezen hoe dat heel eenvoudig kan)...




Al met al ben ik er lekker een weekje mee bezig geweest. Elke dag een beetje om ook mijn pols te sparen. Want echt: ik krijg krampen van dat vasthouden... Uurtje achtereen heel geconcentreerd werken is meer dan zat... En dit was dan nog een vrij recht plankje...




En let ook eens op het doorlopen naar de zijkant... Want, eh... daar hou ik wel van: zo is het net een tikkeltje afwijkend... 😉







Geen opmerkingen:

Een reactie posten