26 apr 2018

Milka biedt helemaal geen chocolade mandje aan

Lieve mensen, ik kreeg vanmiddag een berichtje via WhatsApp met de boodschap dat Milka een gratis chocolade mandje aanbiedt voor de viering van hun 192 jaar en dat je op een link moet klikken.


Zoals vaker heb ik dit op internet opgezocht of hier opnieuw sprake is van een hoax, ofwel een nepbericht waarbij de inhoud van de text niet overeenkomt met wat daar achter zit... 
Deze keer kon ik het niet vinden, dus zet ik m bij deze zelf maar op internet. In de plaatjes zie je én het berichtje zelf én de uiteenzetting van waarom dit een hoax is en je er niet op moet klikken, laat staan het doorsturen... Vooral die over de "i" waarbij het puntje ontbreekt, vind ik erg goed gevonden...
In onze maatschappij is echter niks meer gratis tenzij je er iets voor moet (op)geven (privacy bijvoorbeeld)... Gratis is dus sowieso verdacht... Gelukkig ben ik niet zo'n chocolade-mens, al had het mandje wellicht wel leuk geweest 😂

Laatst kreeg ik er ook een over een video genaamd Martinelli die de volgende dag zou verschijnen. Als je daarop zou klikken dan hackt die je telefoon, stond erin. Deze cirkuleerde echter al een jaar. Begon in het Spaans en was ook al vertaald in het Engels. Nu dus in het Nederlands. Spanjaarden zijn grapjassen... 😩

Sterkte er maar weer mee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten