8 nov 2017

Sjaaltjes tijd

Brrrr... De temperatuur buiten is weer flink aan het dalen! Gister moest er alweer ijs😨 van de ruiten gekrabd worden en iedereen loopt te snotteren. Gouden tijden voor de drogist 😄...

Maar ook voor sjaaltjes...

Weet je nog dat het zo'n 25 jaar terug in was om van die doorzichtige sjaaltjes in je haar te dragen? 
Soms maakte ik een staart of vlecht en liep het sjaaltje er langs. Maar ook liep ik soms met een grote strik bovenop 😝. Tja... tijden veranderen hè? Heb jij ze nog? Ik wel hoor. Er zit er zelfs nog een bij van mijn moeder, al droeg ze die lichtgroene volgens mij niet in haar haar zoals in mijn tijd, maar... eh... gewoon om haar nek geloof ik... 😉 Afijn. Die mode is voorbij en ik ben te oud geworden.


Neksjaaltjes...

Maar sjaaltjes om je nek? Jawel, daar hou ik wel van... Mmmmm... elke dag een leuke variatie op je lekker-zittende-trui... En wat is er nou leuker dan met sjaaltjes te kunnen variëren: de ene dag wat klassieker en de andere wat meer een stoere look??
Nou, kijk maar met me mee naar een paar links...
  • Een tijdje terug zag ik een paar hele leuke ideetjes op deze YouTube! Deze Amerikaanse uit Texas laat goed zien hoe je kunt variëren met een paar sjaaltjes en waar je op moet letten. Het filmpje is in het Engels maar ze laat t goed zien dus... Echt kijken dus!!
  • Annette liet mij er ook een zien. Dit filmpje gaat met een best hoog tempo doorheen maar het zijn wel heel veel interessante opties... En er wordt niet in gesproken...
Uiteraard staat er nog veel meer op internet en YouTube. Zo leuk om te zien !!


Hoofddoekjes...

Wat ik ook heel boeiend vind is over verschillende manieren om hoofddoekjes te dragen. 
  • Zoals bijv in dit filmpje een vrij kleurrijk kunstwerk met gevlochten uiteinden. Zo gaaf... (Engels gesproken).
  • En verlies je haar vanwege de chemo? Maak je weer mooi met deze tips.


Sjaaltjes bewaren...

En hoe je sjaaltjes kunt bewaren? Ik heb ze aan de slaapkamerdeur aan een zigzag-klerenhanger hangen. Ik had ze eerst los aan een gewone klerenhanger hangen met knoop erin zoals op de foto. Maar dat pakt toch niet zo lekker. Een idee die ik ook tegenkwam was gewoon douchegordijn-rondjes aan een klerenhanger hangen. Dat doet t ook leuk. Maar let dan wel dat de opening van de rondjes naar boven zit, vooral bij kwetsbare sjaaltjes, hè?! 



Nou, ga maar eens proberen... En laat mij maar weten hoe het jou afgegaan is door op deze blogpost te reageren...

Sjaal-se!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten